[O1] słaby nawiew na szybę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kris2003
    Classic
    • 2005
    • 17

    [O1] słaby nawiew na szybę

    Gdybym zrobił cesje na kogos innego to czy nowy klient może zrezygnowac z umowy ???
    Kris
  • KLOCek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 411

    #2
    [O1] słaby nawiew na szybę

    Ostatnio (od ponad roku, ale nigdy nie mam czasu) nawiew na szybę jest bardzo słaby, a czasami się cały blokuje i nic nie wieje. Filtr oczywiście ok. Co to może być ? Jak zdiagnozować bez ściągania deski ? Oczywiście brak błędów.

    Komentarz

    • Jeżyk
      Rider
      • 2009
      • 691

      #3
      KLOCek, chyba się nie obejdzie bez demontażu kierownic nawiewu. Nie napisałeś czy masz klimę manualną czy klimatronic. Prawdopodobnie spadło Ci któreś cięgno lub coś się urwało. Gdzieś na forum zamieściłem metodę rozbiórki tego ustrojstwa, poszukaj.
      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

      Komentarz

      • KLOCek
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 411

        #4
        klimatronic

        Jeżyk, Tylko czemu czasami działa ?

        Komentarz

        • dragster
          Elegance
          • 2009
          • 895
          • Honda

          #5
          VAG w takim przypadku zwykle pokazuje, że jest to błąd "603 - Silnik klapy nawiewu / odmrażania V85". Miałem podobny problem, jednak mechanicy skasowali ten błąd i na razie wieje OK.

          Proponuję podjechać do kogoś kto ma VAGa w Twojej okolicy, zdiagnozować i wykasować. Cóż, słyszałem że jeśli problem powtarza się to ten silnik jest do wymiany.
          Silnik R18A2.
          http://www.dadrl.org.uk
          http://www.lightmare.org

          Komentarz

          • KLOCek
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 411

            #6
            Zamieszczone przez KLOCek
            Oczywiście brak błędów.

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              #7
              A faktycznie napisałeś. Pardon.
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • Jeżyk
                Rider
                • 2009
                • 691

                #8
                Może się zacinać i wtedy nie wiem czy wystąpi błąd. Być może. Zaglądnąć warto bo nie jest to dużo roboty. Trzeba spędzić w autku trochę czasu i wiedzieć co i jak bo można coś pourywać.
                Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                Komentarz

                • laurin
                  Rider
                  • 2009
                  • 727

                  #9
                  Też walczę z tym problemem. Jak dam na LO to wieje lepiej (do tego jak uchylę okno lub szyber to jeszcze lepiej). Czasami przestaje wiać i tylko słychać takie buczenie.

                  W układzie są 2 klapy(dolna klapka gumowa i górna płetwa spiętrzająca)
                  Moim zdaniem one nie działają prawidłowo i w pewnym momencie dochodzi do tego, że dolna klapka gumowa jest w pozycji obieg otwarty (zablokowany dostęp brania powietrza z wnętrza auta), a górna płetwa spiętrzająca jest w pozycji poziomej (zablokowany dostęp brania powietrza z zewnątrz auta) lub te klapy pozwalają na minimalne pobranie powietrza co skutkuje słabym nawiewem lub brakiem go. Winny silniczek albo zębatka na silniczku (jeden silniczek reguluje obie klapy)

                  Lektura:


                  Co wy o tym sadzicie?

                  Już ze 3 razy zabierałem się do tego i nie miałem czasu. Może w sobotę się uda...

                  Komentarz

                  • iceman_n
                    Drive
                    • 2009
                    • 96

                    #10
                    nie wiem jak u was, ale u mnie ten nawiew na szybę w ogóle jakoś dziwnie działa

                    jak włączam na trójce żeby wiało na twarz to rzeczywiście mocno daje, ale na szybę jest licho - słychać jak wyje dmuchawa, ale pęd powietrza jest nieproporcjonalny do tego wycia, tak jakby to powietrze gdzieś uciekało :?:

                    z drugiej strony, takie coś mam odkąd kupiłem autko więc chyba TTTM

                    Komentarz

                    • Marek Kwiecień
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 107

                      #11
                      laurin, mam chyba podobny problem... od jakiegoś czasu coś zaczęło dziwnie szumieć z okolic schowka jak zmieniam ustawienia climatronika. Dziś wyjąłem schowek i dolna klapka, którą można wyczuć palcami, jak się je wsadzi w te kratki nie rusza się przy zmianie obiegu powietrza z zamkniętego na otwarty bądź odwrotnie... silniczek próbuje chodzić, bo go słyszę, ale nie przesuwają się te siłowniki, więc bardzo prawdopodobne, że poszła ta zębatka plastikowa... Zamierzam się za to zabrać, tyle, że nie bardzo mam pomysł jak silniczek wyjąć - bardzo mało miejsca i nie zlokalizowałem jeszcze dokładnie na czym się on trzyma (podobno jest to jakaś jedna śruba).
                      Daj znać jak uda Ci się coś z tym zrobić
                      Pozdrawiam!

                      MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                      Komentarz

                      • laurin
                        Rider
                        • 2009
                        • 727

                        #12
                        Ja w weekend pogrzebałem i u mnie 2 klapy działają idealnie - nie zacinają się i nie pływają. Testowałem z 1 h przy wyjętym silniku nawiewu, żeby ładnie widzieć co i jak. Patrzyłem także od strony filtra. Wszystko działa cacy. Zauważyłem natomiast jakieś pykanie w okolicy środka deski...
                        Może mi jeszcze ktoś powiedzieć dlaczego jak uchylę delikatnie szybę czy szyberdach lub otworzę drzwi to nawiew zaczyna wiać mocniej? - przy czym sam silniczek tak na oko nie zwiększa obrotów i 2 klapki też nie zmieniają pozycji... O co tu chodzi?

                        Komentarz

                        • Marek Kwiecień
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 107

                          #13
                          laurin,Wyjmowałeś ten silniczek, który steruje tymi klapkami? Jeśli tak to jak do niego podszedłeś? Na ilu śrubach i jakich się trzyma? Zdejmowałeś coś poza schowkiem, żeby go wyjąć? Pozdrawiam!

                          MOJA OCTAVIA SLX 1.9 TDI 81kW '99

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #14
                            Ja nie wyjmowałem tego silniczka. Na pewno trzeba odkręcić wiatrak od nawiewu żebyś miał widok na klapy. Silniczek jest po prawej stronie między obudową na wiatrak a karoserią.

                            Tu masz cały opis co i jak - poszukaj jak go wymontować.



                            Powyżej w poście jest OK jakby dalej ten nie działał...

                            [ Dodano: Pią 05 Lis, 10 09:53 ]
                            Chyba jednak zacina się ta górna klapa.... Wczoraj zaczęło znowu buczeć i nie wiało z kratek, więc wsadziłem rękę pod schowek i ruszyłem dolna klapą od obiegu (ustawiona na obieg z zewnątrz) i jak ją na siłę (z umiarem) podniosłem troszkę, to zaczynało lecieć powietrze z kratek raz silniej raz słabiej - tak jakby ta górna klapa zmieniał pozycję.
                            Zauważyłem jeszcze jedną zależność - jak daje nawiew na max przy obiegu otwartym i uchylę bardzo delikatnie szybę to siła nadmuchu wzrasta i słychać jak przez tą uchyloną szybę zaciąga powietrze do wew auta - taki gwizd jak przeciąg. Również po przystawieniu ręki też czuć zasysane powietrze. W weekend postaram się wykręcić ten silniczek od klap...

                            Komentarz

                            • Subaru
                              Rider
                              • 2005
                              • 640

                              #15
                              Witam,
                              Podepnę się pod temat. Vag wypluł takie błędy

                              603 Siłow.klapy przestrzeni dol./odmraż.-V85
                              uszkodzenie
                              1271 Silnik sterujący klapy temperatury-V68
                              uszkodzenie
                              1272 Silnik sterujący klapy centralnej V70
                              uszkodzenie - BŁĄD SPORADYCZNY
                              1274 Silnik sterujący klapy przepływu powietrza-V71
                              uszkodzenie

                              W okolicach schowka słychać dziwny dzwięk jakby coś chrobotało albo się ślizgało. WIe ktoś jak się do tego zabrać od podstaw? Jak sobie poradziliście z tym problemem? Przeglądałem forum Vw do którego podaliście linki ale nie wiem od czego zacząć
                              Koniki są po to by je karmić

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16

                                W tym poście jest jak dobrać się do tego
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • Subaru
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 640

                                  #17
                                  Stwierdziłem że poczekam do wiosny aż się zrobi cieplej, bo na mrozie plastiki są twarde i kruche a nie chcę nic ułamać. Mam jedno pytanie związane z wymianą tego elementu. Czym się różnią dwa typy części 1J0907511 i 1J0907511A. Czy ta litera na końcu oznacza że ktoś nie dopisał czegoś w opisie aukcji czy może że jedna pochodzi z anglika?

                                  Tak dla informacji zamiennik Valeo można kupić za 300zł jakby ktoś miał podobny problem do mojego.

                                  VAL509574
                                  Koniki są po to by je karmić

                                  Komentarz

                                  Pracuję...